Jaarstukken 2019

Jaarrekening

Toelichting op de balans

De gemeente heeft de volgende langlopende verplichtingen:

  • De huurverplichting voor de huisvesting van de buitendienst bedraagt ca. € 168.000 per jaar. De overeenkomst is ingegaan op 15 maart 2009 en loopt tot en met 14 maart 2021. De huur wordt jaarlijks geïndexeerd.
  • In 2018 zijn er contracten gesloten voor gas en elektra. De verplichting is aangegaan per 1 januari 2020 tot en met 31 december 2021. Het contract kan daarna 6 x met een jaar verlengd worden (inmiddels is hier 2 x van gebruik gemaakt). De prijs is afhankelijk van marktomstandigheden en verbruik. Naar inschatting bedragen de kosten in totaal ca. € 500.000 per jaar.
  • In 2018 is er een contract gesloten voor de schoonmaak van diverse panden. Het contract gaat in op 1 januari 2019 voor de duur van twee jaar, tot en met 31 december 2020. De verplichting bedraagt ca. € 119.000 per jaar.
  • In 2017 is er een DVO gesloten voor de uitvoering van Werk en inkomen. De DVO is ingegaan op 1 januari 2018 voor de duur van drie jaar, tot en met 31 december 2020. De verplichting bedraag t ca.

      € 1.080.000 per jaar.

  • Voor het verzorgen van hulp in de huishouding is met ingang van 1 januari 2018 een raamovereenkomst gesloten met zes leveranciers voor een periode van 24 maanden, tot en met 31 december 2019 (met een optie tot twee keer verlenging van twaalf maanden). Het betreft een overeenkomst zonder afname verplichting. Naar inschatting zullen de kosten ca. € 1.000.000 per jaar bedragen. Van de optie tot verlenging is gebruik gemaakt en de contracten zijn verlengd tot eind 2020.
  • Voor het verstrekken van hulpmiddelen zijn er, na een Europese aanbesteding, met ingang van 1 januari 2017 met twee leveranciers contracten gesloten voor een periode van 24 maanden, tot en met 31 december 2018. Het contract is verlengd met een periode van één jaar, tot en met 31 december 2019. Het betreft contracten zonder afname verplichting. Naar inschatting bedragen de kosten in totaal ca. € 250.000 per jaar. Van de optie tot verlenging is gebruik gemaakt en de contracten zijn verlengd tot eind 2020.
  • Voor sociale participatie is er, na een Europese aanbesteding, met ingang van 1 januari 2015 een contract gesloten met een samenwerkingsverband van aanbieders voor een periode van vier jaar, tot en met 31 december 2018. Het contract is verlengd met een periode van twee jaar, tot en met 31 december 2020. De jaarlijkse verplichting bedraagt € 850.000 per jaar.
  • In 2017 is er een DVO gesloten voor de inzameling en verwerking van huishoudelijk afval. Het DVO is ingegaan op 1 januari 2018 voor de duur van vijf jaar, tot en met 31 december 2022. De vergoeding wordt jaarlijks bepaald en is o.a. afhankelijk van het aantal aansluitingen.
  • Er is een DVO gesloten voor het heffen en invorderen van gemeentelijke belastingen en de uitvoering van de Wet WOZ met ingang van 1 januari 2013 voor onbepaalde tijd. De vergoeding wordt jaarlijks bepaald en is afhankelijk van de begroting van de gemeenschappelijke regeling.
  • In 2019 is er een contract gesloten voor leerlingenvervoer. Het contract is aangegaan per 1 augustus 2019 voor de duur van vier jaar, tot 1 augustus 2023. Er is een optie om het contract 2x te verlengen met 2 jaar. De jaarlijkse verplichting bedraagt ca. € 440.000.
  • In 2017 is er een contract gesloten voor het onderhoud en beheer van de automatisering. Het contract is aangegaan voor de duur van vier jaar, tot 1 september 2021 (met een optie tot eenmalige verlenging van vier jaar). De jaarlijkse verplichting bedraagt € 500.000 per jaar.
Deze pagina is gebouwd op 07/07/2020 07:21:03 met de export van 07/07/2020 07:17:02